söndag 14 oktober 2007

Bildandet av bloggsida

Idag har jag tagit initiativet till denna bloggsida som vi i Kvinnliga Bokakademien kanske kan samlas kring. Vad som fick mig att starta upp den var att jag lovat Ulla att lägga ut alla våra bilder från våra träffar nätet på något som heter Piccasa, men det visade sig att vill man ha lite underavdelningar till det är det inte helt lätt. Därför kom jag på detta sättet istället.

Jag startade själv en egen blogg under semestern och tycker faktiskt att det är lite kul, för min del blir det lite som en dagbok, skriver lite om vad jag gör, om jag läser nåt intressant eller dylikt, det är så lätt att man tappar tidsperspektiv på saker tycker jag. Och sen kan jag bara konstatera att det som betyder något är faktiskt många gånger det vardagliga, vi är ibland lite dåliga på att leva i nutiden. Sätter man då ner på print vad man gör eller har gjort så blir det faktiskt lite intressant och kul.

Jag skrev lite om vår resa till Estland innan vi for och även en sammanfattning efteråt.

Inga kommentarer: